بحث عن ثوره 25 يناير - مقال عن ثوره 25 يناير - مقالات عن ثوره الغضب

بحث عن ثوره 25 يناير - مقال عن ثوره 25 يناير - مقالات عن ثوره الغضب يناير , بحث عن ثوره 25 يناير - مقال عن ثوره 25 يناير - مقالات عن ثوره الغضبيناير





تم وضع البحث في موقع افضل يسهل القرائه والطبع منه اضغط هنا

بحث شامل عن ثوره 25 يناير المصريه


http://oxjanuary25-2011.blogspot.com/2011/09/25.html




ضع الموضوع في بروفايلك علي الفيس بوك ليعجب به اصدقائك ويشاركونك في التعليق عليه (نشرات rss)

209 التعليقات:

‏«الأقدم   ‏‹أقدم   ‏1 – 200 من 209   ‏›أحدث   ‏أحدث»
غير معرف يقول...

والله انـــا بشكرك كتير على هـذا الموضوع الرائــع بصراحة موضوع لا يعلى عليه شكــــــــــــــرا كتير
انـــــــــــــا مــحــمـــود

محمد يقول...

انا اسمى محمد عمرى 13 سنة احب مادة العربى

mobinel يقول...

hi انا اسمى محمد لقد شاركت فى هذة الثورة 25يناير وانا اشكركم على هذة المواضيع الجميلة وشكررررررررا

غير معرف يقول...

الصراحه موضوع حلو ساعدني في مسابقه الاذاعه المدرسيه

غير معرف يقول...

وللة العظيم انت برنس ياض
الشعب يريد اسقط النظام

غير معرف يقول...

جميل والله

غير معرف يقول...

انابشكركم جدالانى بجد استفدت كتير من هذا الموضوع

غير معرف يقول...

موضوع رائع شكرا لكم جميعا

تحيا مصر ويعيش شعبهـــــا الحر..

غير معرف يقول...

انا مصريه انافخوره

غير معرف يقول...

انا نزلت الثوره وشفت شعب مصر

غير معرف يقول...

بجد هيا دى شهامه الشعب المصرى و جادعته وحبه لبلاده وبجد تحيا مصر وبجد كل احترام وتقدير لشباب الفيس بوك واكيد مصر هتكون احلى واحلى لانى الى حصل احلى حاجه وهيبان شجاعه الشعب المصرى واخر كلمه هقولها
انا مصريه وافتخر بهذا

غير معرف يقول...

السلام عليكم موضوع يجنن
وشكرا على التنسيق

غير معرف يقول...

بجد موضوع يجنن

غير معرف يقول...

ارفع راسك انت مصرى

غير معرف يقول...

بحبك يا مصر

غير معرف يقول...

موضوع جميل

غير معرف يقول...

شكرا الموضوع جامد جدااااااااا
انا احمد

غير معرف يقول...

الموضوع فوق الفظيع

غير معرف يقول...

حد يعرف مدرسة علي عبد الشكور فين وبتلعت ايه؟

غير معرف يقول...

انا مصري فخور ببلدي ونفسي احسن وخير جنود الارض المصريين كما قال رسول الله صلي الله عليه وسلم (صلو علي النبي)وقول اقسم بالله لابعت الكلمه دي لكل الي اعرفهم الكل مه هي (لا اله الا الله ) ما تنسي انك اقسمت علشان تبعتها

غير معرف يقول...

ربنا يخليكوا ليا شكرا جدا

غير معرف يقول...

انا اسمي اية واحب اقول شكرا جدا علي الموضوع

غير معرف يقول...

جميل اوي

غير معرف يقول...

انا ميرناوشكرا اوى على الموضوع الجميل ده

غير معرف يقول...

ميرسى اووى على المقال الجميل دة وبالتوفيق انشاء الله

تقى يقول...

انا بجد فخورة جدان علشان الى كتب الموضوع دة يبقة مصرى بجد انا تقى طالبة فى المدرسة المدرس طلب منى بحث ولمة اريت المقال عجبنى واخذت علية جائزةتفوق بس انا بهديها للي كتب الموضوع دة وشكرررررررررررررا جدا على تعبك اوتعبك

غير معرف يقول...

انا استفت منوا ........رتئع

سيد ومرعي الاتنين مع بعض يقول...

استفدت من الموضوع المميز دا انت برنس الجيل ياعم الناس كلهم المدرس قالي حلو وانا قلت اجي اشكرك

غير معرف يقول...

بجد موضوع جميل جدااااااااااااااااااااااا بجد كتابه دقيقه في كتابه هذا الموضوع اشكرك الك تحياتى الك يا اخى والي الامه العربيه

غير معرف يقول...

جامد جدا

sosa يقول...

الموضوع ده بجد حلو اوووووووووووووووووى ورائع
وانا هوريه لاصحابي
وتحيا مصر ابيه

غير معرف يقول...

مش بينزل عندى كامل

maged يقول...

شكرا على البحث والمجهود فى تنسيقة

ولكن أسمح لى هناك خطأ فى أعداد الشهداء فهم أكثر من ذلك يرجى أعادة التحديث
تقبل وافر الشكر والأحترام

غير معرف يقول...

جميل جددددددددددددددددددددددااااااااااااااااا
وشكررررررررررررررررررررررراااااااااااا

غير معرف يقول...

مشكورررررررررررررررررررررررررر
تستحق عليها جائزة نوبل للحرية والشجاعة

غير معرف يقول...

يابخت مصر بشبابها واولادها ورجالتها لان مصر تستحق هذا كله

hesham يقول...

عندما علمت ان شباب مصر فعلوا ذالك فرحت فرحا شديدا لان مصر تستاهل اكثر من ذالك

غير معرف يقول...

والله موضوع جميل وانا بشكر الا كتبه

غير معرف يقول...

اشكرالاعمل الموضوع ويستحق اكثر من جائزة والموضوع بجد جامد جدا
وشكرررررررررررررررررررررررررررررررررررررررا على تعبك

غير معرف يقول...

ارحم يامبارك مصــــــــــــــر

غير معرف يقول...

واللة انا بشكرك كثير على المقال الرائع وانا استفت منة كتير وانا بفتخر الا انا مصرية واشكررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررك جدا

غير معرف يقول...

موضوع شامل و كامل

غير معرف يقول...

بحث جامد اخر حاجة

غير معرف يقول...

احااااااااااااااااااااااااااااااااا

غير معرف يقول...

يااااااااااابلادى انا بحبك يابلادى تحيه مصر

غير معرف يقول...

هذا الموضوع جامد جدددددددددددددددددددددددددددا شكر خاص الى الذى قام بكتابتة

غير معرف يقول...

امك ارعة

غير معرف يقول...

بجد الموضوع جميل جدا تسلم ايد الى كتبة

غير معرف يقول...

انااسماءعايزةاقول انى الموضوع رائع بس فى اسباب اكتر من كدة تستحق ان تدكرها فكر وانت تعرف

مصرى وافتخر يقول...

تسلم الأيادى اللى كتبت ونسقت ورعت على النت ليكون مستندا على مر السنين ومرجع للأجيال القدمة

تحيا مصر مليارات المرات
وتحية لأبناء مصر الشرفاء
صانعوا التارخ ومعلموا العالم

واحد من ابناء مصر وأفتخر

غير معرف يقول...

بجد موضوع راااااااااااااااائع واستفدت منه كتير انا الموضوع ده تم طلبه مني وبجد استفدت منه اوي اوي شكرا للكاتب الرائع واخيرا تعيشي يامصر وبحبك يامصر

غير معرف يقول...

موضوع جميل جدا دا فدنى أوى فل مدرسة و تعيش مصر و شعب مصر بحبك يا مصر

غير معرف يقول...

thanks على الموضوع الجميل جدا جدا ده

توتا توتا يقول...

انا مصريه وابويا مصرى نفسى اكون احسن وحدة فى العالم كلو وارفع راسك لفوق

غير معرف يقول...

الموضوع جميل جدأ وشكر خاص من بوسى ناصر طوخ شرقية

غير معرف يقول...

تحية من مدرسة الشهداء الابتدائية رقم 2 بطوخ القرمواص مركز ابوكبير الى شهداء الثورة الدينة ضحو بارواحهم من اجل مصر وعنهم الطالبة /سوزان ناصر محمدعبدالقادر حسن عيسوى

غير معرف يقول...

الموضوع جميل جدااا

اميرة يقول...

واللة الموضوع جميل جدا وانا بحبك يا مصر ارفع راسك فوق انت مصرى بلدك اعلى فوق انت مصرى

غير معرف يقول...

انا مصرية وبحب مصر وامى وابويا مصرين ومصر امى الدنيا وارفع راسك فوق انت مصر

سمر يقول...

بسم الامة بسم السعادة بسم الشهداء الذين ضحوا باروحهم واقول لاثر الشهداء لا تزعلو على ما راحو منكم

سمر يقول...

بحبوكم جدا يا اثر الشهداء مع الشكر

غير معرف يقول...

الموضوع تحفة والله وشكرا

غير معرف يقول...

الموضوع وووووووووووووووووووووووووووووووووواااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااو وشكرااا لكم

غير معرف يقول...

انا بجد فخورة انى مصرية من جد اب وام مصرييين
والحمد للة الحق رجع لاصحابو

غير معرف يقول...

بجدشكراعلى هذاالمقال

غير معرف يقول...

بجد الموضوع حلو جدا جدا روعة

غير معرف يقول...

مش عارف اقول اية على الموضوع دة بجد جامد جدا

غير معرف يقول...

يارب احفظ مصر واجعلة متقدمة باولدهة وبنتهةوشعبهة

غير معرف يقول...

وعلى فكرة المقلدة جمىل داوفدنىج

غير معرف يقول...

بجد جميل اوووى و سعدنى فى بحث للمدرسه

غير معرف يقول...

حلو جدا مشكووووووووووور

غير معرف يقول...

bgd mwdo3 gameeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel gdn

غير معرف يقول...

يارب قوى مصر

غير معرف يقول...

والله الموضوع جميل جدا شكرا ليكم والله انتو ساعونى فى البحث بتاع المدرسة انا نورهان

غير معرف يقول...

واللة انا بشكر اللاعمل الموضوع بجد جميل

بجد بشكرك جدا

غير معرف يقول...

شكرا جدا جدا على الموضوع دة جميل جدا ساعدنى فى البحث بتاع المدرسة وكمان عجبنى انا شخصيا

غير معرف يقول...

ارفع راسك انت مصري

غير معرف يقول...

انا بجد متشكرة ليكم عشان البحث بتاع المدرسة شكرا هو اصلا كلة جميل

ياسمين عبدالغني يقول...

انا بجدبشكركم علي البحث الجميل ده

غير معرف يقول...

الموضوع جميل جدا لانى كان عندى بحث و الحمدلله بفضل اللى عامل الموضوع دة المدرسة كرمتى
انا مصرية و فخورة بنفسى لانى شاركت فى الثورة

غير معرف يقول...

هايل جدااااااااااااا

غير معرف يقول...

موضوع جميل جدا

غير معرف يقول...

جاااااااامد الموضوع دة

mohamed gamal يقول...

موضوع جامد ونفع الجميع الصراحة عجبني

غير معرف يقول...

ممكن يبقا العرب ايد وحدة لو اتحدو

غير معرف يقول...

بجد انا الان افتخر بكونى مصريه(الموضوع جميل جدا)

غير معرف يقول...

انا فخورة بمافعله المصريين واريد ان يتجه الشباب لرفعة مصر والنهوض بها........تحيا مصر

غير معرف يقول...

واللة وعملوها الرجالة ورفعوا راس مص بلادنا

غير معرف يقول...

ان الثورة كانت من اجل الحرية والاستقلال مع تحيات محمود شلبى

جهاد يقول...

جــــــــــــــــزاك الله كل خير موضـــــــــــوع حقيقى جميــــــــــل جــــــــدا

نـــــــــــور حمــــــــــــدى يقول...

يارب احمى مصــــــــــــــــر دائما(ام الدنيـــــــــــا)

منة الله يقول...

صدق من قال........
اذا الشعب يوما اراد الحياة..فلابد ان يستجيب القدر

يحيا شعب مصر العظيم

غير معرف يقول...

ششششششششششششششكرا

غير معرف يقول...

لابد من فض الاعتصام حتى تكون مصر فى أمان وحتى تسير عجلة الانتاج بشكل راقى

غير معرف يقول...

كل هذا الكلام عن الثوره جميل جدا لكن دلوقتى لازم نبنى بلدنا من جديد لان كل اللى حصل كان عشان مصر احسن لينا و لولادنا عشان كده لازم كل واحد فينا يجتهد فى شغله اكتر

غير معرف يقول...

موضوع اكثرررر من راااااااائع
جزااااااااك الله كل خير
وحفظ مصر واهلها وشبابها

غير معرف يقول...

بد الموضوع روعة

غير معرف يقول...

بجد الموضوع روعة

غير معرف يقول...

بجد مرررررررررررسى

موضوع تعبير وبحث عن ثوره 25 يناير يقول...

ميرسي علي الموضوع الممتاااااااااااااز افادني جدا

هاله يقول...

هذا مقال رائع ملحوظه نريد براجراف باللغه الانجليزيه

ايمان مصطفى يقول...

هذا الممقال خميل جدا وافادنى كتير شكرا اليكم

غير معرف يقول...

فعلا الموضوع جامد و خصوصا انى كنت فى التحرير و حسرت اخويا الكبير

غير معرف يقول...

ارفع راسك فوووووووووووق انت مصرى

غير معرف يقول...

ارفع راسك فوووووووووووق انت مصرى

غير معرف يقول...

فعلاالحمدلله

غير معرف يقول...

الموضوع دا بجد تحفة وانا ها اخدة الا متحان بكرة علشان اغشة ههههههههه مرسى واللة بجد ياجماعة

gogo12 يقول...

الموضوع بجد جميل جدا ودائماهانرفع راس مصر والف رحمة على شهداء ثورة25يناير وبجد الموضوع ده هيفدنى فى الحياة
thank tou very very much

غير معرف يقول...

مسيحى=مسلم=مصر

ريماس يقول...

جزاك الله خيرا موضوع جميل

ريماس يقول...

هذا الموضوع جميل جد وافادني في انشاء تعبير والرحمه علي شهداء 25 يناير

ريتال يقول...

بحبك يا مصر ديما حفظه شبابك

سما يقول...

iiiiiiiiiiiiبجد موضوع رائع وانا استفدت منه كتير جدا وعرفت منه اشياء كتير عن الثوره

غير معرف يقول...

انا مصريه وافتخر بذلك وفعلا انا استفت من هذا الموضوع وهيسعدنى كمان فى الامتحان شكرا & مصر بلد الحريهsama()

غير معرف يقول...

الموضوع جميل جدا جدا جدا

غير معرف يقول...

والله شكرا جزيلا ده الموضوع ساعدنا فى متحانتنا وانا فخورة بالمصريين جدا وتحيا مصر

غير معرف يقول...

جميل

غير معرف يقول...

يعنى

مازن يقول...

انا اسمي مازن انابحب مصر اكتر من عنية

مازن يقول...

انا مصري افتخر و الي مش عجبة ينتحر

مازن عماد يقول...

انا عايز اتجوز

غير معرف يقول...

مصر مصر تحيا مصر

عندى بكره امتحان ادعولى ..

غير معرف يقول...

بحد حلو اوى بارك الله فر اللى كتبه

غير معرف يقول...

شعب مصر يصبر ويصبر لكنه لايسكت عن حقه ويهدا ويهدا ولكنه لا يستكين لغاضب ولا يذل لمعتد

koko_50_2009@yahoo.com يقول...

أنا اسمي ايه طالبه في الثانويه العامه
الموضوع شامل وبجد فادني كتير في مواضيع التعبي
وشكرن لمن كتبه

غير معرف يقول...

الموضوع جميل جدا وانا بفتخر ان انا مصرى
انا محمود

غير معرف يقول...

الموضوع جميل جدا وتسلم الايدي

غير معرف يقول...

انا حاتم بكرى ربيع شكررررررررررررررا على الموضوع يابرنس والله برنس

غير معرف يقول...

عائلة ابوسعيد الاساس عم كل الناس السملوسى

نظمى سلام يقول...

جزاكم الله خيرا على هذا البحث الرائع والذى إن دل على شئ فإنما يدل على صدق الإنتماء لهذا البلد العظيم مصر أسأل الله عز وجل أن ينتفع أبناءنا وطلابنا من قراءة هذا البحث الراااااااائع ( عاشت مصر حره )

غير معرف يقول...

انا فخوره بشعب مصر جدا

غير معرف يقول...

ده مش غريب على بلدى مصر وعلى أولادها العظماء تحيا مصر تحيا مصر

غير معرف يقول...

مجهود رائع يا معلم..
نستأذنك باخد الافكار فى مواضيع التعبير لامتحان الثانوية العامة السنة دى

غير معرف يقول...

almaod3 msh 3aez et7amaaaaaaaaaaaaaaaaal
:(
ana m7taga gdan
3ande exam bokra
w al5at hna w7sh aoe
!!!!!!!!!

غير معرف يقول...

انا كنت راضية عن الثورة دلوقتي لالالالالالالالالا

فتاه مصريه يقول...

ربنا يحفظ شبابنا ويحميه ويخليه دايما ف القمه كالعاده
عايزين منقفش لحد هنا لازم يكون فى دايما تجديد وتطوير لاى مجال ف حياتنا من بعد كده وربنا معانااا

رشا يقول...

انا افتخر انى مصريه وجزاكم الله خير بصراحه موضوع جميل وياريت نحول اقوالنل الى افعال

Allam Mahmoud يقول...

السلام عليكم.
شكرا على هذا المقال وجزاكم الله خيرا .
أتمنى كلنا نحرص دوما على مقتنيات الثورة.
ربنا يحميكي دائما يابلادي

amera bahr يقول...

موضوع تحفه شكرا استفدت منه بجد

كلمات حب يقول...

اللهم احفظ شبابنا اجمعيين

كلمات حب

http://zawag.alnaddy.com/blog/article/266180

غير معرف يقول...

أنا من الصعيد بحىا كل من شارك فىا الموضوع وبحىا كل من شارك معانا في وقف الفساااد
وعاااشت مصر وعاشت بلدنا عاشت حره لولدنا
01514949290

احمد الدروي يقول...

انامن سلامون القماش مركز المنصورة اسمي احمد شوقي الماجيك احي شهداء ثورة25يناير

غير معرف يقول...

زاكم الله خيرا انا احمد علي من محافظة المنيا وحمي الله مصر ووقاها من شر الفتن ودائما الي الامام

غير معرف يقول...

لارربلليسب

غير معرف يقول...

jhjffsx

هاجر يقول...

شكرا جزيلا على هذا الموضوع الجميل بجد افادنى كثيرا

انا مصريه
وافتخر

غير معرف يقول...

بجد اللصراحة مهمة

غير معرف يقول...

وانتصر الشعب ولسه مستمره

غير معرف يقول...

احببببكككككككككككككككككككككككك بليببلفشسلليب

اسماء يقول...

احساسييييييييييييييييييييييييييييييييي

غير معرف يقول...

الثورة موضوع كويس جدا

غير معرف يقول...

بجد كان لازم الشعب كان يقوم بثورة انا افتخر ان انا من مصر يارب سلم مصر انا منة

غير معرف يقول...

الشعب المصرى هو الاساس هو الا قوم كل الدول وعلم الناس ازاى تجيب حقو قها

غير معرف يقول...

انا مصريه وافتخر بذالك بس كونا عايزين الثورة بدون خراب وبدون وقفه الحال والبلد هتفضل عاليها برجلتها وشببها واهلها الطيبين وارحموا مبارك ده مصرى زينا ومن لم يرحم لا يرحم

غير معرف يقول...

انا ندمت جدا لعدم مشاركتى فى ثوره الخامس والعشرين من يناير (ان لله وان اليه لراجعون)انا طالبه بالصف الثانى الثانوى من محافظه الاقصر

غير معرف يقول...

انا فخورة جداً بقول الدى كتب هذا الموصوع انا سمى رضوى طالبة فى الفص الخامس الابتدائى

وشكراًَ على هذا الموضوع

غير معرف يقول...

ندمت ندماً شديد لقيت بكيت فى ديقة حول ادوار على المقدمة ملقيت

عاشقة بلدى يقول...

اسمى مى المصرى كان نفسى اوى انزل التحرير لكن بحكم انى كنت فى الصف الثالث اعدادى والان فى الصف الاول الثانوى ماحصلش انى نزلت بس بجد كان نفسى اكون من ضمن الشهداء

غير معرف يقول...

انا بدور علي هذة الابحاث علشان مطلوبة مني في المدرسة والحمد للة لقيتة

غير معرف يقول...

معفن جدا

كريم يقول...

ثورة فاشلة

نور يقول...

بجد انا بشكر الا كتبه وينزل تانى حاجات زى دى

غير معرف يقول...

انا مصرية مسلمة وفخورة جدا

غير معرف يقول...

ياجماعة انتو مؤيدين ولا معارضين للمجلس العسكرى

غير معرف يقول...

بجد حلو اووووووووووووووووووووووووووووووووووووى اوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووى

ثوره 25 يناير المصريه يقول...

بحث روعة

غير معرف يقول...

اية الموضوع الزفت دة

غير معرف يقول...

A7A

غير معرف يقول...

يارب احفظ مصر يارب
الثورة جميلة اووى
وكانت ايام حلوة اووى
بارب ت الايام دية
مترجعش تانى يارب

غير معرف يقول...

يارب

غير معرف يقول...

انا مصرى وافتخر جدا

غير معرف يقول...

انا تيتو من القاهرة احب اكون صديق لحد من هنا 01123751504 دة رقمى tito_tito123451ده اليهوا بتاعى والفيس هكون سعيد لو حد كلمنى من هنا انا عندى16 سنة

غير معرف يقول...

انا فخور بشباب الثورة وشعب مصر العظيم الموضوع دة جامد بجد

غير معرف يقول...

انا فخورة بشباب الثورة وشكبها<3

مصطفى امين محمد المصرى يقول...

انامصطفى المصرى فخور بثورة 25يناير يارب احفظ مصر كمان وكمان من الاشرار
انا
مصرى
بحب
بلدى
انا فخور
بمصروبشباب الثورة25يناير
مع تحيات مصطفى المصرى وشباب 25 يناير شباب الثورة

غير معرف يقول...

حسبى الله ونعم الوكيل فى حسنى

ريهام عشرى يقول...

اقول تانى حسبى الله ونعم الوكيل ف حسنى واولاده وانا احب كل المصريين

يارا ( الشهيرة باورشليم) يقول...

انا مش مصدقة انى حضرت ثورة زى اللحنا بندرسها فى التاريخ

غير معرف يقول...

:) موضوع جميل جدا

محمدمكاوى يقول...

اقول للخونه والعمله الجيش المصرى خط احمر ونحن ورائه ضدكل من يفكر بالمساس به

غير معرف يقول...

انا كان نفسي احضر الثوره بسي ملحوقه في احتفال الثوره hema يا يارا

غير معرف يقول...

انا فخور بثوره 25 يناير و فخور بلشهداء و كان نفسى والله العظيم اشارك فى الثوره والله العظيم ثلاثه

غير معرف يقول...

شعارى بعدالثورة ارفع راسك فوق انت مصري

غير معرف يقول...

يارب الثورة تحقق اهدافهايسقط حكم العسكر

غير معرف يقول...

دم الشهداءمش هيروح ببلاش وهناخد حقنا من المخلوع

غير معرف يقول...

انا اشكر كل من نزل ميدان التحرير وساهم فى هذه الثوره السلميه

رودى يقول...

انا اشكركم على هذا الموضوع الجميل وعلى هذه هذه الثوره السلميه

غير معرف يقول...

السلام عليكم انا اختكم وانا اشكركم على هذة الثورة العريقة فيجب ان نحافظ على هذة الثورة

غير معرف يقول...

يا حسنى سبنا حراااااااااااام عليك

غير معرف يقول...

الحمد لله ان لس فى شباب جدعان فى البد والحمد لله ان بعد المطالب تحققة

غير معرف يقول...

يا بلادى يابلادى انا بحبك يابلادى

غير معرف يقول...

ارفع راسك فوق انت مصرى I LOVE EGYPT

غير معرف يقول...

هاجر_احبك يا بلادي مدام صدري يحتوي انفاسي

غير معرف يقول...

انا اسمي هاجر بهدي الشعر ده لاخواتي المصريين للشاعر هشام الجخ:
لا مش تمام .. ومش مظاهرة والسلام .. الشعب مش نايم سيادتك ..ولو قالولك انه نام
ما...بيجيلوش نوم الجعان .. واللي عطشان للعدالة ..واللي محتاج للامان
اللي تعبان ف الحياة .. واللي وسط الزحمة تاه .. واتحبس صوته زمان
كل دول كانوا بس مكسلين .. كانوا ناسين هما مين .. شعب اقوي من السنين
طول تاريخه وهوة محكوم ... بس حاكم .. يحسبوه مات م الالم .. يلتقوه قايم يلاكم
ينتصر وهوة غرقان ف الهزيمة .. يابلد مكتوب عليها تكون عظيمة
النهاردة الشعب قام .. ومش مظاهرة والسلام ..

غير معرف يقول...

انااسمى شاهندةعمرى 14عام فى ثانية اعدادى
شعر لشباب الثورة
انتهى عهدالفساد
انتهى عهدالفساد***والضميرهوالى ساد
وانتهى حكم الفراعنة***والبطالة والكساد
لما فرعونناالاخير***يرتمى برة البلاد
لماحاكمناالخطير***يبقى مسخه للعباد
لماميدان التحرر***يحتشدفيه الولاد
كل شاب وكل شابة***وكل مصرى فى اتحاد
لجل مايعلن ظالمنا***انه يخسر فى العناد
ليه ياجيش النصرلسة***لسة واقف على الحياد
ليه بتتركهم يحاربوا***بالقنابل والبنادق والجياد
بص لاختك بص لامك***وام احمداوسعاد
واحمى بنتك واحمى عمك***واحمى ثورةالميلاد
هاتلى قائد باع لامه***ولاطارق خان زياد
يلا نكشف عنا غمة***يلا نطرد فى الفساد

غير معرف يقول...

انااسمى ميسرة
انااكتب هذاالشعرلشباب مصر
بحبك يامصر
بحبك يامصر..
وبعشق ترابك.
والف المداين..
وارجع لبابك..
واحس بكيانى..
وكرامتى ف رحابك..
يقولوافقيرة..
يقولوااسيرة..
بشوفك اميرة..
واحبك يامصر.
بحبك ملاية .. ومنديل بقويا.
مقالب من اختى .. وغتاتةمن اخويا
ودعوةمن امى .. تنسينى همى
وحكمة من ابويا
واحبك بية .. على البحرجاية..
فى ساعةعصارى
ونسمةقابلها .. تطيرفى شالها
تبين جمالها .. وترجع تدارى.
واحبك مراكب .. تعدى اللى راكب
لبر الامان
يدوب جوانيلك .. ويعطش يجيلك..
يقوللك كمان



واقابلك ببوسة .. فى زفةعروسة..
ولمةفى بتنا..
مع ولادحارتنا..
تدق المزاهر .. تردالمزامر..
تزغردجارتنا

غير معرف يقول...

انااسمى رغد
بجد ياجماعةالاشعار دى جميلةاوووووووووووى
ويارب يكون شباب مصر شافوا الاشعار دى

غير معرف يقول...

نااسمى ندى سليم ابوليلة

انااكتب هذاالشعرلشباب مصر
بحبك يامصر
بحبك يامصر..
وبعشق ترابك.
والف المداين..
وارجع لبابك..
واحس بكيانى..
وكرامتى ف رحابك..
يقولوافقيرة..
يقولوااسيرة..
بشوفك اميرة..
واحبك يامصر.
بحبك ملاية .. ومنديل بقويا.
مقالب من اختى .. وغتاتةمن اخويا
ودعوةمن امى .. تنسينى همى
وحكمة من ابويا
واحبك بية .. على البحرجاية..
فى ساعةعصارى
ونسمةقابلها .. تطيرفى شالها
تبين جمالها .. وترجع تدارى.
واحبك مراكب .. تعدى اللى راكب
لبر الامان
يدوب جوانيلك .. ويعطش يجيلك..
يقوللك كمان



واقابلك ببوسة .. فى زفةعروسة..
ولمةفى بتنا..
مع ولادحارتنا..
تدق المزاهر .. تردالمزامر..
تزغردجارتنا

غير معرف يقول...

يا بلادى يابلادى انا بحبك يابلادى

دعاء يقول...

مبرووووووووووووك للشباب الثورة

‏«الأقدم ‏‹أقدم   ‏1 – 200 من 209   ‏›أحدث ‏أحدث»

إرسال تعليق